Stierenvechten en zwemmen met haaien - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu Stierenvechten en zwemmen met haaien - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Stierenvechten en zwemmen met haaien

Blijf op de hoogte en volg Daan

18 Oktober 2012 | Ecuador, Galápagos

Hallo allen,

Afgelopen week was een goede week. Ik heb hard aan mijn project kunnen werken en daarbuiten hebben we ook veel leuke dingen gedaan.

Het gaat best goed met mijn project ik heb inmiddels een aantal boeren geïnterviewd en heb daardoor een aardig beeld van wat men hier allemaal produceert. Het inventariseren van de hoeveelheden blijft nog altijd een probleem. Inmiddels ben ik ook begonnen met het interviewen van de hotels in de havenplaats Puerto. Dit kan gelukkig wel in het Engels en is dus veel makkelijker om te doen. Het is leuk om te zien dat het idee bij de hotels in ieder geval gewaardeerd wordt en dat er met interesse naar me wordt geluisterd.

Mijn begeleider Geovanny heeft me afgelopen week laten weten dat ik het project ook moet gaan presenteren. Waarschijnlijk aan de plaatselijke gemeente, provincie, het nationale park en de Charles Darwin Foundation. Dit lijkt me best een pittige opgave en het is ook al over een paar weken, namelijk 15 november. Maar het is natuurlijk ook wel een mooie uitdaging om voor deze partijen een mooi en goed werkend project te presenteren.

Afgelopen weekend hebben we weer gebruikt om van de omgeving te genieten. Op zaterdag was er dan het lang aangekondigde feest van La Soledad. Hier wordt al weken over gepraat en we waren er dan ook heel benieuwd naar. Uiteindelijk bleek dat het een soort van uit de kluiten gewassen buurtfeest was. Er werd gedronken en gedanst (op salsa natuurlijk) ook werd er gevoetbald en andere spellen als eieren overgooien en stoelendans voor de kleintjes.

Het hoogte punt van de dag was echter wel heel erg leuk en spectaculair, namelijk een rodeo met paarden en stieren. Ze hadden een soort van arena gemaakt met bamboe en hier werd vervolgens een man op een paard in gestuurd en die moest dan proberen te blijven zitten. Dit leverde al een aantal l\hilarische tafarelen op van volwassen mannen die door de hele ring werden gesmeten. Daarna kwam het echte werk, de stieren. Er stonden een aantal flinke stieren te wachten om de ring in te gaan maar niemand kreeg het echt voor elkaar om er langer dan tien seconden op te blijven zitten. Uiteindelijk was het dan ook een stier in een ring die probeerden iedereen aan te vallen die in de buurt kwam. Erg leuk en af en toe spannend om te zien.

Op zondag hebben we met een aantal vrijwilligers van de hacienda een snorkel tour gedaan rondom het eiland. We gingen per boot allereerst naar Isla Lobos waar we veel vissen, zeeleeuwen, zeeschildpadden en roggen hebben gezien. Daarna door naar Leon Dormido dit is een grote rots midden in de zee. Of eigenlijk zijn het twee rotsen want er zit een grote spleet tussen en daar gingen we tussen door snorkelen in de hoop om haaien te zien. Vooraf dacht ik echt dat ik blij zou moeten zijn als ik überhaupt één haai zou zien, maar eenmaal in het water bleken dit er heel veel meer. Ze hebben hier de Galapagos haai, dit is een mensenhaai in het klein 50/75 cm, en die zwommen echt overal om ons heen. Ook hebben we één hamerhaai kunnen spotten en een aantal roggen. Dit was echt zo gaaf en bijzonder om gewoon zo tussen de haaien te zwemmen.

Kortom het gaat hier nog altijd prima en ik kom mijn dagen hier prima door. Bedankt voor het lezen en tot het volgende bericht.

Daan

  • 19 Oktober 2012 - 09:31

    Papa:

    Fijn dat het met je stageproject nu allemaal wel prettig verloopt. En dat je daarbij af en toe wat problemen tegekomt is niet erg. Dat hoort er bij. Die presentatie komt helemaal in orde, daar ben ik van overtuigd.
    Wat je allemaal meemaakt is te gek voor woorden, Daan. Dat zijn ervaringen die je de rest van je leven nooit meer vergeet. Het ene moment geniet je van het noorderlicht in Lapland en even later zwem je met haaien op de evenaar!
    Hou ons op de hoogte van je belevenissen en de groetjes,

    papa

  • 19 Oktober 2012 - 10:42

    Martje:

    Broertje, wat klinkt het toch allemaal top! Fijn om je af en toe even te spreken ook! Geniet, geniet!!

  • 19 Oktober 2012 - 10:42

    Martje:

    Broertje, wat klinkt het toch allemaal top! Fijn om je af en toe even te spreken ook! Geniet, geniet!!

  • 19 Oktober 2012 - 10:42

    Martje:

    Broertje, wat klinkt het toch allemaal top! Fijn om je af en toe even te spreken ook! Geniet, geniet!!

  • 19 Oktober 2012 - 10:42

    Martje:

    Broertje, wat klinkt het toch allemaal top! Fijn om je af en toe even te spreken ook! Geniet, geniet!!

  • 19 Oktober 2012 - 10:42

    Martje:

    Broertje, wat klinkt het toch allemaal top! Fijn om je af en toe even te spreken ook! Geniet, geniet!!

  • 19 Oktober 2012 - 10:42

    Martje:

    oeps... Foutje!

  • 19 Oktober 2012 - 11:44

    Willeke:

    Net als Martje maakte ook ik een foutje..mijn berichtje bij je vorige update had hier moeten staan, maar maakt niet uit!

    Echt, ik ben jaloers op jou..ik wil ook zwemmen met haaien. Hoe vet?!

    Kus

  • 19 Oktober 2012 - 20:08

    Lonne En Jonno En Nina:

    hee Daan,
    dit leest allemaal een stuk beter dan een paar weken terug. Wat fijn dat het, doordat je heel duidelijk hebt gemaakt dat het zoals het ging niet de bedoeling was, zo goed heeft uitgepakt!
    En nu geeft Geovanni je zomaar opdracht voor het maken van een presentatie; volgens mij betekent dat dat hij het heel goed begrepen heeft en dat hij inmiddels ook wel weet wat je waard bent. Het is misschien wel even poot aan spelen, maar vertrouw maar op jezelf, Daan, dan weet je vast ook wel dat je dit wel aankunt.
    En dan dat snorkelen met al die prachtige waterdieren!!! Het lijkt wel een documentaire van Jacques Cousteau vanaf de Calypso!!!
    Daan, veel succes en geniet ervan,
    groetjes van ons drieën uit Boekel.

  • 23 Oktober 2012 - 20:31

    Õme Leo:

    Daan, de zaken verlopen naar je wens lees ik.
    Je bent er nu als de "Haaien"steeds bij !!!

  • 29 Oktober 2012 - 18:20

    Ome Gerry:

    Hallo Daan
    Het heeft even geduurd maar daar ben ik dan.
    Ik lees dat het nu lekker loopt allemaal en dat er tijd
    is om ook zelf van het e.e.a. te genieten op en om de eilanden.
    Geniet overal van Daan en doe je best met je project.
    Howdoe, groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 38831

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Stage op de Galapagos Eilanden

29 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Studeren in Joensuu

17 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Backpacken Schotland

28 Juni 2015 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: