Afscheid Galapagos en eerste week Ecuador - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu Afscheid Galapagos en eerste week Ecuador - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Afscheid Galapagos en eerste week Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Daan

21 December 2012 | Ecuador, Galápagos

Hallo allemaal,

Het zit er dan toch echt op voor ons op de Galapagos eilanden die ons 13 weken lang heel veel moois en plezier heeft gegeven. Het was dan ook wel balen om het te verlaten. De laatste week hebben we de laatste puntjes op de i gezet en ook de reflectie verslagen afgemaakt. Kortom de stage is helemaal klaar, het moet alleen nog ingeleverd worden. De laatste week hebben we ook gebruikt om alles nog eens goed te bekijken en te laten doordringen op wat voor een fantastische plek we hebben stage gelopen.

De afgelopen 13 weken hebben we landschildpadden, zeeschildpadden, leguanen, pelikanen, pinguïns, flamingo’s haaien, dolfijnen, roggen en nog veel meer dieren gezien. Maar ook schitterende stranden, prachtig begroeide hooglanden en zwart geblakerde vulkanen gezien. Kortom het was een fantastische tijd.

Maar goed na het ene avontuur wacht natuurlijk altijd het volgende en we gaan voor de reis terug naar Nederland begint eerst nog de rest van Ecuador bekijken. Zondag zijn we van San Cristobal vertrokken naar Guayaquil (de grootste stad van het land). Deze omschakeling was wel even lastig. Van het rustige 5.000 mensen tellende eiland naar de drukke en chaotische stad met 2.8 miljoen inwoners. Het was dan ook prettig dat we hier meteen weer konden vertrekken met de bus richtin Cuenca.

Dit bleek een zeer goede keuze want Cuenca is een rustige maar voorral hele mooie stad. Je hebt dan ook niet echt het gevoel dat je in een Zuid-Amerikaanse stad bent. Het heeft we iets weg van oost Europese steden als bijvoorbeeld Riga waar we begin dit jaar nog waren. Maandag hebben we dan ook op ons gemak eens de stad bekeken. Natuurlijk een hoop verschillende kerken, de ene nog mooier en groter dan de andere. Natuurlijk hebben we ook even een bezoekje gebracht aan het stadion van Deportivo Cuenca.

Op dinsdag zijn we met de bus naar Nationaal park Cajas gegaan wat op ongeveer een uurtje van Cuenca ligt. Hier hebben we een wandeling van zo’n drie tot vier uur gemaakt door de bergen van de Andes en langs vele meren die er tussen liggen. Al met al zeker de moeite waard. Op de terugweg hebben we een lift gekregen van een Ecuadoriaans stel uit Quito dat ook in Cuenca op vakantie was. Tijdens deze rit bleek dat we, als er rustig gepraat wordt, het Spaans best kunnen volgen. Wel even lekker voor het zelfvertrouwen.

Op woensdag hebben we Cuenca weer verlaten en zijn we wederom met de bus naar Banos vertrokken. Deze reis duurde zo’n 8 uur en gaat door een groot deel van de Andes. Erg mooi dus weer. Banos is een echt toeristisch dorpje. Veel barretjes en discotheken en ook veel organisaties waar je allerlei sportieve activiteiten kunt boeken. Na op woensdag eerst het nachtleven van Banos te hebben bezocht. Hebben we op donderdag een mountainbike gehuurd en hebben we een flink stuk gefiets langs een hele hoop verschillende watervallen. Het was een ideale tocht voor mensen met een lichte kater (voor ons dus). Want het ging zo goed als de hele weg bergaf en op het eind stond een busje te wachten die ons en de fietsen terug naar Banos bracht.

Ook vandaag (vrijdag) blijven we nog in Banos. Zaterdag pakken we dan de bus weer richting Quito waar we een nachtje zullen slapen en wat bekenden zullen treffen. Ook pikken we daar Jos weer op die samen met ons naar Lago Agrio zal vertrekken op zondag. Om op maandag aan onze jungle tour te beginnen.

Bedankt voor het lezen en de fijne reacties en tot het volgende bericht.

Groeten Daan

• 21 December 2012 - 18:23

Willeke:

Opnieuw een mooi verhaal. En ook de foto's die ik voorbij zag komen op facebook waren erg mooi!
    Nog maar 2,5 week en dan zit jullie geweldige avontuur er alweer op. Geniet dus nog maar van die laatste paar dagen, want voor je het weet, moet je alles daar weer achter je laten.

Kus

• 21 December 2012 - 20:06

Papa:

Ik probeer via een of ander reisboekje een beetje te volgen waar jullie zitten en dat ziet er allemaal prachtig uit. En je had al zoveel moois gezien! Het zal wel totaal anders zijn, maar het is overal mooi, behalve Guayaquil dan misschien...
    Nog even genieten in Quito en dan de jungle in. Pas maar op voor de slangen! je weet hoe dol ik daar op ben...;)

Groeten papa

• 23 December 2012 - 15:08

Ome Gerry:

Je hebt intussenweer het e.e.a. gezien en meegemaakt, geweldig!
    Kijk maar goed uit in de jungle, want er zit van alles wat er niet thuishoort.
    Geniet van alles, Daan.
    Wij wensen je vanuit Helmond ook prettige kerstdagen en gelukkig en gezond 2013.
    We zien je spoedig als je weer thuis bent. Toi Toi Toi.

• 23 December 2012 - 17:32

Lonne En Nina:

Hoi Daan,
    jullie hebben, volgens je verslag, op een heel mooie manier afscheid genomen. Op naar het volgende avontuur. Wat je nu allemaal beschrijft en vertelt, ziet er ook allemaal weer schitterend uit. En dan morgen? de jungle in. Ook weer helemaal geweldig. Hou je ogen goed open en pas goed op jezelf en op elkaar, dan wordt ook deze tocht een geweldige ervaring. Heel veel plezier en nogmaals: alvast fijne kerstdagen gewenst!
    groetjes van Lonne en Nina (vanuit een onwerkelijk warm Boekel)

• 31 December 2012 - 19:11

Ome Gerry En Tante Francien, :

Hallo Daan,
    Hier even een laatste berichtje voor dit jaar, dat bij jou nog een paar uurtjes lange duurt.
    Wij wensen je een prettige jaarwisseling en een heel goed begin van het nieuwe jaar toe,
    Geniet nog van de paar dagen die je daar resten en kom veilig en gezond terug zodat we je thuis
    alle verhalen kunnen aanhoren. Morgen maken we Mariaheide weer een beetje onveilig,
    want dan komen we naar je pappie. Tot gauw, groetjes,