Dan eindelijk het project - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu Dan eindelijk het project - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Dan eindelijk het project

Blijf op de hoogte en volg Daan

09 Oktober 2012 | Ecuador, Galápagos

He Hallo allemaal en welkom terug op mijn waarbenjij.nu.

Vorige week maandag ben ik dan eindelijk kunnen beginnen met mijn stage project. De eerste week heb ik veelal besteed aan het interviewen van boeren op het eiland. Dit is erg lastig aangezien zij alleen Spaans praten en ik maar heel weinig. Daarnaast is het ook erg lastig om er achter te komen hoeveel deze boeren produceren op jaarbasis, daar zijn ze hier totaal niet mee bezig. Ze produceren wat en eten dan eerst zelf wat ze opkunnen en wat er dan nog overblijft nemen ze mee naar de markt om te kijken hoeveel ze er voor kunnen krijgen. De komende week zal ik dan ook eens moeten kijken hoe we dit gaan oplossen en of ik het misschien anders moet aan pakken.

Verder ben ik druk bezig met het zoeken en verwerken van achtergrond informatie voor het project. Om zodoende alle eigenschappen en problemen van het eiland te leren kennen. In de eerste week heb ik een plan van aanpak geschreven over hoe ik het project aan wil gaan pakken. Ik zal hieronder de opdracht kopiëren zodat jullie kunnen lezen wat ik nou eigenlijk precies aan het doen ben hier. Het is echter wel in het Engels maar voor die genen die daar niet uitkomen kunnen natuurlijk translate.google.com gebruiken.

the projects that is running at the Hacienda Tranquila is creating sustainable organic agriculture. Sustainable organic agriculture is highly valuable for such an important and fragile ecosystem as the Galapagos Islands. To make this concept sustainable and valuable for the community it is necessary to know the supply and demand. If the community La Soledad can create a sustainable market at the islands towns Puerto Baquerizo Moreno and El Progresso it will not only increase the income of local farmers it will also decline quantity of imported products from the mainland to the island.

In order to create this sustainable trade it has to be clear which products are and can be produced in the community and in which quantity’s. Therefore it is necessary to make an inventory of the agricultural production of the complete island San Cristobal. It is also wishful to create a catalogue of all the different products which can promote the consumption of locally produced organic products. The main question of this rapport is: how can the consumption of sustainable agricultural products be increased? Other important questions that need to be answered are; which other wanted products can be produced in the community? What can be the role of Hacienda Tranquila to set up these sustainable trade of organic products? Who are the potential buyers?

In de weekenden proberen we zoveel mogelijk te zien en te genieten van de prachtige omgeving hier. We gaan regelmatig snorkelen wat echt fantastisch is om te zwemmen tussen zee schildpadden, roggen en tal van vissen. Vorige week zondag zijn we vanuit onze Hacienda naar laguna Junco gelopen. Dit is de enigste zoet waterbron op het eiland en is gelegen in een vulkaan. Het was echter een fikse tegenvaller want toen we aanliepen vanaf de Hacienda was het kraakhelder en mooi blauw. Na ruim 2 uur lopen bleek echter dat dit bij het meer niet het geval was en de mist blokkeerde dan ook (op de eerste meter na) het uitzicht totaal.

Verder gaat het hier op het moment allemaal prima en ik heb het weer erg naar mijn zin op de Galapagos. De komende tijd ga ik hard met mijn project verder en in de weekeinden zoveel mogelijk zien.

De groeten aan iedereen en tot de volgende keer

Daan

  • 09 Oktober 2012 - 22:30

    Papa:

    Fijn dat je weer een stukkie hebt geplaatst, maar nóg fijner is het dat je het weer een beetje naar je zin hebt. Een heel aardig mondje vol Engelste taal, Daan! Als ik het zo lees lijkt het me een erg interessant project om aan te werken, maar zitten er de nodige haken en ogen aan. Maar dat is natuurlijk ook net de uitdaging! Veel succes ermee en geniet ze in de weekenden!

    Groeten papa

  • 10 Oktober 2012 - 08:15

    Lonne En Nina:

    hallo Daan,
    fijn om te lezen dat je het weer naar je zin hebt!
    Dan heb je ook weer een hoop energie om de obstakels die je nu tegenkomt, de taal en de manier waarop de inwoners werken, zoveel mogelijk uit de weg te ruimen. Met de bedoeling een goed overzicht te krijgen van de verbouw, de teelt, de productie en de resultaten hiervan.
    Wat betreft het snorkelen zijn we wel enigszins jaloers. Wauw, zeg. Fantastisch.
    Wij vinden onze eigen schildpadden, die nu 8 jaar oud zijn, al best groot in vergelijking met toen we ze voor Jonno kochten voor zijn elfde verjaardag (3 2-euromunten op elkaar en nu 2 reuze Bossche Bollen op elkaar).
    En voor laguna Junco komen beslist nog meerdere kansen, denk je ook niet?
    Daan, ga zo door en veel succes!
    groetjes, Lonne en Nina

  • 10 Oktober 2012 - 19:45

    Ome Gerry:

    Hallo Daan,
    Fijn dat het nu weer goed gaat en je met het project bent kunnen beginnen.
    Nu maar te hopen dat er niets meer tussenkomt en alles normaal verloopt.
    Ik lees ook dat je in de vrije tijd weer het e.e.a. hebt gedaan.
    Het moet fantastisch zijn daar onder water. Geniet er van jongen.
    Het beste van ons Tante Francien en ome Gerry.

  • 12 Oktober 2012 - 13:10

    Ome Leo:

    Hallo Daan,het loopt nu bijna op rolletjes lees ik van je, laat de stage op deze manier verder verlopen, doe waar je voor gekomen bent,en verder probeer te genieten van alle mooie bijzondere dingen die je op de rest van de wereld nooit meer tegenkomt !!

    Groetjes van Ome Leo en Tante Henriette.


  • 19 Oktober 2012 - 11:39

    Willeke:

    Trots!!

    Ondanks de moeilijke start, is het duidelijk dat je het nu naar je zin hebt.
    Blijf genieten!

    Kus en de groetjes aan Daan en Mark.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 38799

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Stage op de Galapagos Eilanden

29 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Studeren in Joensuu

17 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Backpacken Schotland

28 Juni 2015 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: