pfffff wat een week - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu pfffff wat een week - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

pfffff wat een week

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 September 2012 | Ecuador, Galápagos

Hallo allemaal en welkom terug op mijn site. Ik heb deze week een zeer roerige week achter de rug en het heeft er even op geleken dat ik al snel weer in Nederland zou zijn.

Zoals ik in mijn vorige bericht liet weten was de stage op Hacienda Tranquila niet de stage die ik had gehoopt en de begeleiding van Geovanny ook niet. Ook begin deze week heb ik weer hard moeten werken als vrijwilliger op het land van de Hacienda en werd het werken aan mijn project verschoven naar de pauzes. Op dinsdag had ik het plan van aanpak, een verplicht onderdeel van school over hoe je het project gaat aanpakken, af en ik heb het gegeven aan Geovanny en school. Dinsdag heb ik tegen mezelf gezegd dat ik woensdag ochtend tijdens de bespreking van dit plan met Geovanny mijn ongenoegen over de stage zou uiten en tevens van hem wil weten hoe hij de verdere verloop van de stage zou zien. Dit was echter een zeer teleurstellend gesprek in mijn ogen en er werd mij verteld dat er qua werkwijze niet veel zou veranderen en dat ik er vanuit moest gaan dat ik zo’n 50/60% van de stage gewoon als vrijwilliger aan het werk zou zijn.

Na woensdag ochtend nog hard te hebben gewerkt had ik zelf de conclusie getrokken dat ik op die manier de stage niet zie zitten en heb ik Geovanny verteld dat ik op die manier geen voor school voldoende stage kan afronden en dat ik de stage bij deze beëindig. Hij snapte dit wel vond het vervelend maar had respect voor mijn beslissing zij hij. Ik heb diezelfde woensdag middag nog mijn spullen gepakt en ben naar de andere Hacienda gelopen waar Daan en Mark verblijven. Zij waren ook teleurgesteld maar vonden dat ik een goede beslissing genomen had. We hebben toen vrij snel een taxi naar het dorp genomen om daar contact op te nemen met het contact persoon van het stage bureau in Quito om te kijken wat er te redden valt en natuurlijk het thuisfront op de hoogte te stellen.

Het heeft me een dag geduurd om het stage bureau te overtuigen dat ik echt niet zomaar was gestopt maar met een goede reden. Uiteindelijk is dit min of meer gelukt en is ze gaan kijken wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn om de boel te herstellen. Bijvoorbeeld door het project onder een ander bedrijf en begeleider te plaatsen. Dit bleek allemaal echter heel lastig en donderdag middag kreeg ik te horen dat het project niet uitgevoerd kon worden behalve onder de naam van Hacienda Tranquila en Geovanny als begeleider. Wel zou hij volgens haar bereid zijn om de zaken anders aan e pakken en mij vrij te stellen van allerlei randzaken en me op mijn project te laten richten. Ik zou dan ook als ik dit zou willen bij de andere Hacienda gaan wonen. Ik zag dit in eerste instantie eigenlijk niet zo zitten en had er dan ook een hard hoofd in, maar mede op aandringen van Daan en Mark ben ik de volgende dag vroeg toch maar naar Hacienda Tranquila gelopen om met Geovanny in gesprek te gaan.

Tijdens dit gesprek bevestigde hij dat hij met nicole (mijn contact persoon) gesproken had en dat zij inderdaad die afspraken gemaakt hadden. Het is een project dat hij graag uitgevoerd wil hebben en hij denkt dat ik dit wel goed kan uitvoeren. Ik heb daarom vanochtend dan ook besloten om het toch te gaan proberen en in ieder geval nog niet naar huis te komen. Als ik bij de andere hacienda ga wonen en slechts een of twee keer in de week het project doorspreek met Geovanny dan kan ik een stuk rustiger werken en heb ik veel meer tijd voor mijn project. Het zal zo af en toe echt nog wel lastig worden en botsen want Geovanny blijft Geovanny en ik blijf Daan. Maar ik heb nu in ieder geval vertrouwen dat ik een project kan gaan draaien waarmee ik uiteindelijk een voldoende kan gaan halen.

Kortom een roerige week maar met uiteindelijk (hopelijk) wel een goed resultaat. Ik ga nu maar even een weekendje tot rust komen en dan kan ik vanaf maandag zorgen dat er een mooi project gaat komen waar iedereen blij mee is.

Bedankt voor het lezen en alle opbeurende berichten op mijn eerdere berichten.

Groeten Daan

  • 28 September 2012 - 22:48

    Papa:

    Ik ben blij met deze oplossing, Daan.
    Natuurlijk had ik je graag weer thuis gezien, maar dat was dan toch niet onder de juiste omstandigheden geweest. Ik vind het knap dat je deze beslissing hebt genomen en ben blij dat Daan en Mark je zo gesteund hebben. Ga dit weekend maar lekker genieten en dan maandag flink aan de slag. Veel plezier en daarna veel succes!

    groeten papa

  • 29 September 2012 - 12:03

    Jan Van Der Linden:

    Hoi Daan, jammer dat je dit moet meemaken, maar ja, je bent ook niet in Nederland.
    Je merkt op den vreemde gaat het er heel anders aan toe. Ik begrijp van je, dat je nu bij je maatjes gaat wonen en de stage op je huidige locatie blijft doen. Laat niet met je sollen want ze proberen van je te profiteren, dat zit in hun karakter. Goed dat je hem gezegd hebt waar het om gaat en kan eindelijk je eigen werk gaan beginnen. Veel succes de komende week. Hoi je haaks en tot het volgende verslag.

  • 29 September 2012 - 16:35

    L :

    W

  • 02 Oktober 2012 - 16:20

    Ome Gerry:

    Hallo Daan, ik heb je verslag gelezen en dat is niet mis.Hopelijk gaat nu toch nog alles goedkomen, zodat je eindelijk aan je echte stage kunt beginnen. Schouders eronder en niet toegeven. STERKTE en succes.

  • 07 Oktober 2012 - 10:13

    Nina:

    heej Daan,
    dit was heftig! Voor jou om mee te maken en voor mij om te lezen. Jammer en, in 1e instantie, teleurstellend om te zien hoe er met je wordt omgegaan. Dat zal wel wat kruim gekost hebben. Maar ik vind het keigoed van je hoe je het hebt opgepakt en hoe je je negatieve ervaringen hebt omgezet naar iets positiefs.
    Zet 'm op, Daan en maak er wat van! Laat je op tijd horen daar en laat zien wat je waard bent. Wij weten dat met z'n allen al, nou daar ook nog!
    Daan, geniet van je weekend, rust lekker uit, zodat je maandag met nieuwe energie echt kunt beginnen aan het doel wat je je had gesteld: je stage met een mooi resultaat aanpakken en afsluiten!
    Veel succes, Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 38809

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Stage op de Galapagos Eilanden

29 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Studeren in Joensuu

17 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Backpacken Schotland

28 Juni 2015 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: