Laatse dagen in Quito op naar de Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu Laatse dagen in Quito op naar de Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Laatse dagen in Quito op naar de Galapagos

Blijf op de hoogte en volg Daan

15 September 2012 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal en wederom welkom op mijn site en ook weer bedankt voor alle reacties. Het is fijn om te lezen dat mensen mijn avonturen in de gaten houden.

Het einde van ons verblijf in Quito komt alweer in zicht. De tijd is echt voorbij gevlogen en ik kan dan ook nauwelijks geloven dat we al drie weken van huis zijn. Ik heb inmiddels in drie weken tijd een kleine basis Spaans gelegd maar het blijft heel lastig. Soms heb je in de klas het idee dat het best wel lukt maar als je het dan op straat toepast gaat de reactie zo snel dat het niet te volgen is. Maar goed we leren op de Galapagos natuurlijk ook nog Spaans bij dus wellicht dat ik het over een paar maandjes beter kan.

Vorig weekend zijn we met een grote groep Nederlanders, die hier verassend veel zitten, naar Mitad del mundo geweest. Hier (zo wordt gezegd) ligt de evenaar doorheen en het betekent dan ook het midden van de wereld. Dit bezoek viel echter ontzettend tegen, het dorpje was erg toeristisch en was vol met mensen die op de gekste manieren op de foto gingen met een gele lijn als zogenaamd nulpunt. Er zou ook een museum bij moeten zijn waar je allemaal proefjes kon doen. Maar na een paar keer vragen werden we als een volleerd Nederlands Telecom bedrijf van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk gaven we onze zoektocht op. Het was een gezellige dag maar toch ook wel een beetje teleurstellend en dus besloten we de avond af te sluiten met een goede stapavond in Quito.

Doordeweeks gingen we natuurlijk gestaag verder met ons Spaans. Gedurende de wekelijkse buitenschoolse activiteit op donderdag bleek dat het museum waar we in het weekend naar op zoek waren geweest niet in het park lag, maar een op zich staand museum er net buiten was. Hier zijn we dus op donderdag toch nog geweest. Ook in dit park, zo,n 100 meter naast het andere, liep een lijn wat het midden van de wereld zou moeten zijn. In dit museum werden allerlei proefjes gedaan waarmee werd aangetoond dat deze lijn echt de evenaar is. Zo werd er getoond dat de draaikolk die ontstaat als je een kuip laat leeglopen aan de ene kant met de klok mee draait en aan de ander kant tegen de klok in. Ook werden we uitgedaagd om een ei te laten balanceren op een spijker, dit lukte van de vijftien studenten alleen mij en Daan (it’s all in the name) en we werden dan ook beloond met een diploma en gekroond tot echte maestro’s de hueves. Uiteindelijk was dit best een geslaagd uitstapje.

Inmiddels staat mijn tas alweer ingepakt om aan het volgende hoofdstuk van het avontuur te beginnen. De stage op zich en hier kijk ik heel erg naar uit. Niet alleen omdat we dan eindelijk op de Galapagos zijn, maar ook om echt aan mijn opdracht te beginnen lijkt me erg leuk. Morgen (zaterdag) vertrekken we om 09:00 uur met de bus richting Guayaquil, een reis van ongeveer tien uur. Hier blijven we 1 nachtje in een hostel en zondag vliegen we om 09:20 uur naar San Cristobal op de galapagos en kunne we ons nestelen voor de komende 13 weken.

Bedankt voor het lezen en tot snel

Hasta luego
Daan

• 15 September 2012 - 09:32

Papa:

Tsjonge, je wordt nog eens een goeie verteller! Je verhalen zijn heel leuk om te lezen. Alleen jammer dat het met de foto's nog niet wil lukken. Hopelijk heb je dadelijk op de eilanden beter internet, maar ik heb mijn twijfels...
    Goeie reis straks en tot schrijfs.

papa

• 17 September 2012 - 14:26

Willeke:

Ha Broertje,

Wat is het leuk om je verhalen te lezen!! Je moet een boek gaan schrijven joh..
    Alles overleefd in Guayaquil? Begreep van papa dat het maar een gevaarlijke stad is.

Het klinkt weer erg geslaagd allemaal en adt extra diploma zullen ze op school wel heel blij mee zijn ;).

Heel veel succes met je stage en we kijken weer uit naar het volgende verhaal en eventuele foto's. Hopelijk heb je ergens internet daar en kunnen we ook weer een keertje Skypen.

xxxxx

• 19 September 2012 - 19:02

Lonne En Nina:

hoi Daan,
    als het goed is, ben je nu "genesteld" voor 13 weken. Hopelijk is het allemaal naar jullie tevredenheid en veilig verlopen.
    Bij het lezen van het stukje over de evenaar moesten we denken aan deel 3 van Pirates off the Carabean (onder = boven en andersom) en we hopen maar dat het in die stad met de moeilijke naam toch een stuk rustiger was.
    Veel succes met je echte stage en het ontmoeten van al die bijzondere wezens op dit schitterende deel van de wereld!
    Pas goed op jezelf en op elkaar,
    groetjes uit Boekel.