De eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Daan

30 Augustus 2012 | Ecuador, Quito

Hallo allen,

Allereerst bedankt voor alle reacties, erg fijn. We zitten al weer bijna een week in Quito en het gaat nog steeds prima. Het leren van Spaans gaat paso a paso (stap voor stap) redelijk veel woorden zijn te herkennen vanuit het Engels of Nederlands en we kunnen steeds meer woorden begrijpen. De grammatica is echter wel lastig vind ik (Mark en Daan denken er anders over) dit zal ook komen omdat ik dit minder interessant vind dan het uitbreiden van mijn woordenschat. Maar ik doe mn best en merk dat er vooruitgang in zit.

Vandaag zijn we met de klas naar een grote markt geweest een half uurtje met de bus buiten Quito. De busreis was al een hele beleving en niet echt fijn voor de maag. Aangezien we gister, samen met twee andere Nederlandse, voor het eerst het nachtleven van Quito hebben bezocht. Eenmaal aangekomen bleek al snel dat het zeker de moeite waard was. Allereerst hebben we een kerk bezocht waar we vanaf de toren een mooi uitzicht hadden over de markt, het dorp en het omliggende Andes gebergte. De markt was een hele belevenis onze leraar heeft ons veel verschillende vruchten laten proeven. De meeste erg lekker. Verderop op de markt verkochten ze van aller hande dieren honden, katten, kalkoenen, ganzen echt van alles. de manier waarop deze dieren gehuisvest waren was echter best zielig en zouden door wakker dier niet op prijs worden gesteld. De prijs van een hond in Ecuador is trouwens 1 dollar. Maar het was een leuke en leerzame dag.

Komend weekend gaan we met z'n drietjes naar nationaal park Cotopaxi en Quilotoa loop. Cotopaxi is een 6000 meter hoge vulkaan en Quilotoa loop is een groot kratermeer. Hier heb ik echt heel veel zin in en ik zal jullie hierover na het weekend vertellen.

Bedankt voor het lezen.
Daan


  • 30 Augustus 2012 - 23:33

    Johnenjoke:

    Hoi Daan

    Leuk te lezen dat de eerste week goed verlopen is.

    Gr johnenjoke

  • 31 Augustus 2012 - 07:17

    Maarten:

    Ha Daan,

    Klinkt goed!! Dus je kan volgende week Edison Mendez al aanspreken in het Spaans?

    Groeten Maarten

  • 31 Augustus 2012 - 10:43

    Papa:

    Hé zoon,

    Stiekem zijn wij met zijn allen stikjaloers! Wat maak je toch veel mee.
    Ik zit te overwegen een hond aan te schaffen. Kun jij er geen meenemen? Voor één dollar kun je je geen buil vallen, toch?
    Heb je ook gezien dat ze cavia's aan het braden waren, want dat schijnen ze daar ook te doen... Ik hoop eigenlijk van niet!
    Veel plezier komend weekend en hopelijk lukt het om een paar foto's te plaatsen.

    Groeten papa

  • 31 Augustus 2012 - 16:19

    Lonne En Nina:

    ha Daan,
    je hebt het weer prima naar je zin daar, zo te lezen!
    Veel plezier in het weekend en we wachten je ongetwijfeld weer beeldend verslag van volgende week af.
    Groetjes van Lonne (die dat van die hond en die cavia's niet zo ziet zitten) en Nina

  • 31 Augustus 2012 - 22:35

    Trudeke Roxs:

    Hey die Daan en de rest,

    Wat gaaf dat je op de Galapagos eilanden stage aan t lopen bent,wat maak jij allemaal mee zeg.Ik heb t waarbenjij.nu add. Gekregen van jullie pap en vind het super om een beetje bij te houden wat je allemaal doet.( komt je pa je trouwens opzoeken?)Ben benieuwd naar je verhalen,kijk je ook een beetje uit en maak er een geweldige tijd van daar zo ver weg.

    Gr. Trudeke

  • 03 September 2012 - 15:44

    Tante Francien En Ome Gerry:

    Hoi Daan, wel laat maar ik ben er. Zo te lezen zit je er op je gemak. De bezienswaardigheden en culturen onderga je goed. Eet geen gebakken cavia, het zou ook een jong konijntje kunnen zijn.
    Maak er samen met je collega s iets moois van en de Spaanse taal komt vanzelf.
    Veel (leer)plezier en geniet Daan.
    Groetjes van ons allen.

  • 03 September 2012 - 21:58

    Liesje Hendriks:

    He Daan,

    Hebben van je vader gehoord over deze geweldig mooie reis.
    Zojuist je eerste verslag gelezen en zo te zien wordt het een onvergetelijke reis. Wij gaan hier genieten
    van jou verhalen.
    Maak er samen iets moois van maar dat gaat vast goed komen.

    Groetjes van Liesje.

  • 06 September 2012 - 10:54

    Willeke:

    Broertje,

    Om de een of andere reden krijg ik geen melding als je een nieuw bericht hebt geplaatst (terwijl ik dacht dat wel te hebben aangegeven op de site)..oftewel, lees het nu pas.
    Zo gaaf wat je allemaal meemaakt. Papa zegt dat we stiekem jeloers zijn, nou daar is niks stiekems aan hoor. Ik ben gewoon openlijk jeloers!!
    Misschien moet je al die dieren maar gewoon meenemen naar Nederland..dan hebben ze vast en zeker een beter leven dan daar. Ik wil er wel een paar huisvesten (Maarten heeft pech gehad ;)).

    BTW, zaterdag staat mijn tennisrentree op de agenda. Het is voor jou nog nacht, maar denk in je slaap maar aan mij. Zal ik nodig hebben!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 38827

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Stage op de Galapagos Eilanden

29 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Studeren in Joensuu

17 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Backpacken Schotland

28 Juni 2015 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: