Geen presentatie, fietsen en sinterklaasbezoek - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu Geen presentatie, fietsen en sinterklaasbezoek - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Geen presentatie, fietsen en sinterklaasbezoek

Blijf op de hoogte en volg Daan

12 November 2012 | Ecuador, Galápagos

Hallo allemaal, hier weer eens een berichtje van mij.

De afgelopen week is, net zoals de meeste tot nog toe, goed bevallen. De ouders van Daan waren een weekje op bezoek waardoor we hem een weekje hebben moeten missen. Wel wat stil natuurlijk maar Mark en ik hebben ook deze week weer veel voor ons project kunnen doen. Daan was de eerste dagen met zijn bezoek naar Santa Cruz een van de andere eilanden. Op donderdag kwam hij en zijn ouders op bezoek bij de Hacienda. Ze kwamen echter niet met lege handen maar met pakketjes van het thuisfront. Een deel van het pakketje was verwacht maar een deel ook onverwacht. Aangezien de zolen van mijn schoenen het hadden begeven had ik papa gevraagd een nieuw paar mee te geven. Onderweg zijn deze schoenen ook nog langs Sinterklaas gekomen die met een zak pepernoten en ander cadeautjes toch voor een Sinterklaas feest op de Galapagos heeft gezorgd.

Ook het weekend hebben we deze keer weer goed besteed. Zaterdag hebben Mark, ik en een nieuwe Duitse vrijwilliger mountainbikes gehuurd in puerto en zijn we naar puerto chino gefietst. Dit is een heel mooi strand op zo’n 15/20 km van puerto af. Aangezien het grootste deel van deze fietstocht behoorlijk stijl omhoog is, was het een hele zware fietstocht en heb ik flink gezweet en afgezien. Het (te kleine) stuk bergaf en het uiteindelijke uitzicht maakte het echter wel de moeite waard. Onderweg zijn we ook nog gestopt bij Galapaguera, dit is een centrum waar ze landschildpadden laten opgroeien om ze later in het wild weer uit te kunnen zetten. We hebben er een aantal grote gezien en vele kleintjes. Dit was erg leuk om een keer te hebben gezien maar het is natuurlijk toch een soort dierentuin.

Op zondag zijn we een dagje rustig op de Hacienda gebleven om een beetje uit te rusten van zaterdag. Onze Hacienda ligt zo afgelegen dat er niet alleen geen internet aanwezig is maar ook mijn telefoon totaal geen bereik heeft. Dit is meestal geen probleem en juist wel lekker rustig maar geeft in het weekend wel eens problemen. Jullie raden natuurlijk al wel waarom want ook al zit ik op de Galapagos gaat PSV gewoon door. Het kost dan ook heel wat extra moeite om op de hoogte te blijven. Op de wedstrijd momenten loop ik naar de school/sportplek/uitkijkpunt waar wel ontvangst is en hier kan ik dan de smsjes vanuit Nederland ontvangen en kan ik me, genietend van een prachtig uitzicht, druk maken om een potje voetbal wat duizenden kilometers verderop wordt gespeeld. Elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen.

Dan willen jullie natuurlijk ook allemaal weten of de presentatie van aanstaande donderdag door gaat. Helaas, vanochtend (maandag) heeft Geovanny me laten weten dat diegene die er over gaat geen toestemming heeft gegeven en dat hij hem tijdens een diner vrijdag avond niet heeft kunnen ompraten. Ze zijn van mening dat het project een te klein project gebied heeft om echt van meerwaarde te zijn voor de Galapagos. Dit is wel even flink balen omdat ik hier toch wel erg op gehoopt had, maar het is helaas niet anders. Ik en Geovanny hebben alles uit de kast gehaald maar het is niet gelukt. Nu is het voor mij een kwestie van mijn verslag afmaken en kijken of ik hier en daar nog wat extra kan doen zodat mijn opvolger er mee verder kan.

Wederom bedankt voor het lezen en alle leuke reacties.

Tot de volgende keer
Daan

  • 13 November 2012 - 19:37

    Papa:

    Die Sinterklaas weet je ook overal te vinden, hè? Als je maar braaf geweest bent!
    Jammer dat die presentatie niet doorgaat, ze weten niet wat ze missen. Maar aan de andere kant scheelt het jou weer wat stress. Succes met de laatste loodjes van het project, maar dat gaat wel goed komen.

    Groeten papa

  • 16 November 2012 - 08:26

    Lonne En Nina:

    hoi Daan,
    schoenen die de wereld over reizen! En nee, niet aan iemands voeten, maar in een koffer neem ik aan!
    Alleen al stof om er een sprookje over te schrijven, laat staan al je belevenissen en ervaringen!
    Ik begrijp dat je het iets rustiger aan kunt doen nu de presentatie niet doorgaat. Jammer, maar dan heb je wel meer tijd om te genieten, Daan. Het is zoals Henk schrijft: ze weten niet wat ze missen, daar.
    Geniet lekker van je nieuwe schoenen en wat er in zat; sintcadeautjes, geweldig toch?!
    Veel plezier nog en geef een goede draai aan je laatste weken daar, Daan.
    groetjes van ons

  • 18 November 2012 - 18:57

    Sander:

    Hi Daan,

    Ik kwam via google door te zoeken over info naar de Galapagos op jouw waarbenjij.nu pagina en zie dat je nu nog op de Galapagos zit, cool!

    Wij gaan volgend jaar naar de Galapagos en hebben onze vliegtickets al geboekt en zijn ons nu aan het oriënteren op de hotels en naar welke eilanden we heen willen. Weet jij een leuk (niet te duur, maar wel net) hotel, guesthouse of B&B? En weet jij of we deze van te voren zouden moeten boeken of dat we er gewoon op de bonnefoi heen zouden kunnen gaan? En misschien heb je verder nog tips mbt do´s & dont´s...?

    Dank je wel en succes met je stage!!

    Gr. Sander
    sanderruben@hotmail.com

  • 20 November 2012 - 08:32

    Willeke:

    Ha Broertje,

    Natuurlijk heb ik je ondertussen al gesproken, maar wil toch even laten weten dat ik weer heb genoten van het lezen van je stukje.
    Van de week op school (tijden een hc voor de 1ste jaars) kwamen de Gálapagos en Darwin weer even voorbij. Er stond een plaatje van een leguaan in de PP en automatisch zag ik jou zitten bij die leguaan :P.

    Succes met de laatste loodjes en met je Skype-gesprek!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 38826

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Stage op de Galapagos Eilanden

29 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Studeren in Joensuu

17 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Backpacken Schotland

28 Juni 2015 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: