Thurso, Durness en Ullapool = Regen, Wind en Hagel - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Daan Linden - WaarBenJij.nu Thurso, Durness en Ullapool = Regen, Wind en Hagel - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Thurso, Durness en Ullapool = Regen, Wind en Hagel

Door: daanvanderlinden

Blijf op de hoogte en volg Daan

01 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Ullapool

He hallo iedereen en wederom bedankt voor alle fijne reacties. Ik ben inmiddels geariveerd in Ullapool. Maar de reis van Stromnees naar Ullapool met tussenstops in Thurso en Durness was wederom prachtig en vol gebeurtenissen. Op maandag heb ik met de ferry de Orkney eilanden weer verlaten. Waar ik op zondagavond nog de laatste restjes van het jaarlijkse Orkney folk festival heb meegekregen. Maandagochtend zaten met mij dan ook vele festivalgangers en muzikanten op de boot, wat resulteerde in een anderhalf uur durend folkfeest op het dek. 2 mannen begonnen wat te spelen en dat werden er al vlug een stuk of 15. Waarop de plaatselijke jeugd (op schoolreisje) besloot nog een dans optreden bij te doen erg leuk. Op disdag heb ik vervolgens de reis naar Durness gemaakt. Eigenlijk had ik deze reis gepland via Tongue, maar dat bleek helaas niet mogelijk. Vandaar dat ik eerst met de trein naar Lairg heb gemoeten en vervolgens daar een soort buurtbusje naar Durness genomen. Met name de busreis dwars door de highlands was fantastisch, de weg die op de kaart duidelijk als hoofdweg staat aangegeven was niet breder dan een degelijk Hollands fietspad. Een tegenligger zorgde dan ook regelmatig voor problemen. Aangekomen in Durness was het weer onschots goed. Een duitser op Sandy beach geloofde dan ook niet dat hij in Schotland was maar wist in perfect half duits hal engels te zeggen dat dit meer op de caribien leek. Schitterend weer in Schotland dan vraag je je natuurlijk al af hoe lang dat gaat duren? Vandaag kregen we de deksel dan ook zeer hard op de neus. Eenmaal ontwaakt in het hostel bleek dat de wind ons zowat van de berg afblies en de regen op alle plaatsen door het dak naar binnen kwam. Gelukkig is het weer hier in ullapool een beetje beter, maar hopen dat dat even blijft. Morgen ga ik waarschijnlijk naar het eiland lewis, Stornoway om precies te zijn.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.

• 01 Juni 2011 - 21:01

Papa:

Hé zoon,

Fijn dat je ook een keer mooi weer hebt gehad, al was het dan ook maar één dag.
    Dan ga je naar Schotland en dan leer je zelfs nog een beetje Duits.... Het moet niet gekker worden!
    Het is steeds weer fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en dat alles zo mooi is. Blijf genieten!!!!

• 02 Juni 2011 - 07:08

Willeke:

Ha Broertje,

Wat omschrijf je alles toch ontzettend leuk! Niet dat die regen door het dak zo leuk is, maar hoe je het verteld..echt grappig!
    Ondertussen ben je alweer over de helft van je reis..voor je het weet zit je weer in (het zonnige) Nederland.

Liefs Wil

• 02 Juni 2011 - 16:56

Jonno, Lonne En Nina:

Heej Daan,
    je verslagen weer gelezen; je zegt dat je Nessie niet gezien hebt. Nou, wij wel: eergisteren tijdens een documentaire van National Geographic. Door de verhalen van de getuigen werd de documentaire nog fantastischer: ze bestaat toch echt, hoor!
    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en de fotos's zijn prachtig!
    Daan, nog heel veel plezier met leuke overwachte gebeurtenissen en tot lezens!
    groetjes uit een zonovergoten Boekel van Jonno, Lonne en Nina.

• 03 Juni 2011 - 09:42

Maarten:

Ha Daan,

Wederom een mooi stukje! De foto's zijn echt super, helemaal jaloers op te worden :) Geniet er nog van.

Gr. Maarten

• 04 Juni 2011 - 12:18

Ome Gerry En Francie:

Hallo Daan,
    hier weer even iets van ons, we hebben gezien dat het niet altijd regent daar, hopenlijk blijft het nu een tijdje droog en zonnig,dat is wel aangenamer.Ook verrassingen kom je tegen op je rondreis en dat is toch mooi meegenomen.Alleen op de wereld, vergeet het maar. Wij wensen je een fijne verdere vakantie toe.
    Geniet ervan Daan.
    Groetjes, Francien Johan, Anita, Cindy en ome Gerry

• 05 Juni 2011 - 15:19

Dineke:

Hoi Daan,

Woensdag ben ik bij je vader geweest en heb de tuin met bewondering bekeken.
    Gaaf joh, maar de tuin schreeuwt om regen.
    Kun je het Schotslandse weer niet deze kant op laten komen?
    Jij wat meer zon en wij wat regen.
    Lijkt me wel zo eerlijjk.
    Daan blijf genieten want dan reizen wij met je verslagen ook een beetje mee.(hebben we toch ook vakantie)
    Gr Dineke.

• 05 Juni 2011 - 18:41

Fam Evers:

Hey Trol! Mooie fotos en mooie verhalen! Wij hebben hier trouwens ook geen Nessi gezien maar wel Messi (op de TV dan :P).

Nog veel plezier gewenst van de hele familie hier!

Madness Jack heeft ook nog iets te vertellen:

De volgende tekst is één van de mooiste authentieke Schotse liederen. Als je deze tekst in een Schotse pub voorleest, kun je waarschijnlijk de hele avond voor niks drinken;

The Bluebells of Scotland

Oh where, tell me where is your highland laddie gone?
    Oh where, tell me where is your highland laddie gone?
    He's gone with streaming banners where noble deeds are done
    And it's oh! in my heart I wish him safe at home.

Oh where, tell me where did your highland laddie dwell?
    Oh where, tell me where did your highland laddie dwell?
    He dwelt in bonnie Scotland where bloom the sweet bluebells
    And it's oh! in my heart I rue my laddie well.

Oh what, tell me what if your highland lad be slain?
    Oh what, tell me what if your highland lad be slain?
    Oh no, true love will be his guide and bring him safe again
    For it's oh! my heart would break if my highland lad were slain.