Vakantie - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: daanvanderlinden

Blijf op de hoogte en volg Daan

03 Maart 2012 | Finland, Joensuu

Hallo en welkom terug allemaal.

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf begint het schoolwerk langzaam een beetje op gang te komen. De afgelopen dagen heeft Christ Tielemans een leraar van onze HAS Den Bosch een aantal lessen gegeven over leefbaarheid in Nederland en de rest van Europa. Erg interessant. Inmiddels is hij weer naar huis maar heeft ons nog wel een mooie opdracht waarbij we de leefbaarheid moeten gaan meten in een fins dorp doormiddel van het intervieuwen van bewoners. Het minpuntje is dat we bijna volledig afhankelijk zijn van onze Finse klasgenoten. Maar het lijkt me een interessante opdracht en kijk er naar uit.

Maar voor dat we aan deze opdracht beginnen is het eerst tijd voor een vakantie. In mijn vorige verslagje gaf ik al aan dat we een trip naar Lapland aan het plannen waren. Inmiddels zijn deze plannen rond en morgen gaan we vertrekken. We pakken zondag middag (15:00 uur) de trein in Joensuu en komen dan na een 16 uur durende treinreis (met overstappen) maandag rond 08:00 uur in Rovaniemi aan. In Rovaniemi staat onze huurauto klaar en rijden we die maandag nog naar Saariselka. Hier blijven we een dagje om het omliggende natuurgebied te bekijken en woensdag rijden we weer verder. Er staat ons dan een lange rit te wachten die deels door Noorwgen gaat en uiteindelijk in Enontekio eindigt. Vanuit Enontekio vertrekken we donderdag naar het noordelijkste punt van Finland en kort bij het drielanden punt Kilipasjarvi. Hier blijven we een hele dag maar willen we een dagtrip maken naar een Noors fjord. Zatredag rijden we van Kilipasjarvi naar Muonio waar we ook twee nachten blijven om uiteindelijk maandag onze auto in Rovaniemi weer in te leveren. De dinsdag daarna pakken we de trein richting Joensuu weer waar we woensdag ochtend weer aan zullen komen.

Kortom een flinke trip voor de boeg, waar ik erg naar uitkijk. Het volgende verslag zal dan ook even op zich laten wachten maar woensdag of donderdag na terugkomst zal ik uitgebreid verslag doen van onze roadtrip.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer

groeten Daan

• 03 Maart 2012 - 08:05

Papa:

Ik was op jouw leeftijd alleen nog maar in Belgiën en Duitsland geweest, geloof ik........
    Zo kom je nog eens ergens: fantastisch, man! Geniet met volle teugen, goede reis en we lezen heel graag weer van je.

• 03 Maart 2012 - 10:01

John En Joke:

Hoi Daan
    Geniet van je vakantie en van de omgeving.
    groetjes

• 03 Maart 2012 - 10:01

John En Joke:

Hoi Daan
    Geniet van je vakantie en van de omgeving.
    groetjes

• 03 Maart 2012 - 22:11

Corrie:

Hoi Daan,
    Je hebt 2 prachtige spannende kwart en halve finale tennis wedstrijden van je Vader en Maarten gemist.
    Het waren 2 wedstrijden waar het tot het einde alle kanten op kon van net verliezen of winnnen........
    Zondag de finale.

Daan een fijne rondreis en veel plezier met je vrienden.

Groetjes Corrie

• 04 Maart 2012 - 08:32

Jonno, Lonne En Nina:

Wat jij nu schrijft, vind ik adembenemend. Fantastisch, kerel!
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf en de anderen.
    We zien nu al uit naar de ongetwijfeld schitterende foto's.
    groetjes, Jonno, Lonne en Nina

• 04 Maart 2012 - 16:45

Dineke:

Ik heb je een poosje niet gevolgd, maar natuurlijk van je vader gehoord dat hij veel te kort bij je was, maar het super fijn vond je weer te zien en zeker de locatie waar je bent.
    Wij zitten hier in het voorjaar maar bij jullie is het nog volop winter.
    Super man al de mogelijkheden die je daar hebt. GENIETEN dus maar en wij volgen je dan weer op afstand met al je geweldige uitgebreidde verslagen
    ( dat je daar zo de tijd voor neemt vind ik super )
    Daan we lezen wel weer een keer hoe je het hebt gehad.
    Groeten uit Veghel.

• 10 Maart 2012 - 09:38

Marina:

Lieve Daan altijd weer leuk om jou reisverslagen te lezen en wat zie je veel wat lijkt Finland mij een mooi land .Fijn dat Henk een paar dagen is geweest dat wordt ook een echte globetrotter die pa van jou.Ik kijk alweer uit naar je neiuwe verslag,heel veel lieve groetjes Marina.

• 10 Maart 2012 - 09:38

Marina:

• 13 Maart 2012 - 19:49

Martje:

Broertje,
    We wachten vol nieuwschierigheid op jullie vakantieverhaal! Hopelijk was het top?!
    Liefs en hopelijk tot snel even een keer even op skype, begin je te missen!!

• 14 Maart 2012 - 07:31

Willeke:

Ha Broertje,

Weer terug op je, in inmiddels vertrouwde, kamertje. Ben heel erg benieuwd naar alle verhalen! Wat zullen jullie mooie dingen hebben gezien. Ik wacht op het reisverslag :).

Liefs Willeke