Bezoek (2) - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu Bezoek (2) - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Bezoek (2)

Door: daanvanderlinden

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 Februari 2012 | Finland, Joensuu

He allemaal welkom terug op mijn site. Van afgelopen zondag tot en met woensdag is ons pap op bezoek geweest hier in Joensuu eb we hebben deze dagen goed besteed.
Op maandag zijn we met de trein naar Nurmes gegaan. Nurmess werd in m'n reisgids beschreven als een typpisch en idyllisch Fins dorpje. Dit bleek wel te kloppen het dorp was klein maar er stonden veel houten huisjes en vele kerken. We hadden maar weinig tijd maar het was zeker de moeite waard.

Dinsdag ben ik eerst naar school geweest en zijn we 's-middags naar het Noord-Karelisch museum geweest. Hier was veel te zien over de geschiedenis van Karelie(de provincie waar Joensuu de hoofdstad van is) en over de strijd met de russen. In de avond zijn we naar een play-off wedstrijd geweest van het plaatselijke ijshocky team Jokipojat tegen SAPKO. Dit werd uiteindelijk een zeer spannende wedstrijd waarin de Joensuu Jokipojat een 2-0 achterstand goed maakten en uiteindelijk in de extra tijd de golden goal te maken. Inmiddels staan ze met 3-1 voor in een best of seven play-off dus het lijkt er op dat we nog vaker naar het ijshockey kunnen.

Woensdag hebben we weinig meer ondernomen. Na een korte wandeling rondom mijn huisje en een hapje en een drankje in het centrum. Was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen.

In Nederland zit voor de meesten de vakantie er weer bijna op. Wij krijgen na komende week vakantie. We hebben inmiddels een mooie vakantie bestemming gevonden voor deze twee weken. Namelijk Lapland. Zondag 4 maart vertrekken we met de trein naar Rovaniemi. Van daar uit willen we een auto huren en een week rond trekken. Om vervolgens op dinsdag 13 maart de trein naar Joensuu te nemen. Kortom een mooie reis waar ik erg veel naar uit kijk.

Inmiddels hebben we ook een aantal opdrachten ontvangen zodat ook het schoolwerk een beetje op gang komt. Bedankt voor het lezen en tot snel.

Groeten Daan

• 25 Februari 2012 - 13:58

Peter En Wilma:

Hoi Daan,
    Fijn, dat je met je vader een paar leuke dagen hebt gehad. En dan nu het vooruitzicht van 2 weken vakantie naar Lapland. Lijkt me een geweldige ervaring. Geniet er maar van.
    Maar ook je studie gaat gewoon door, want daar ben je per slot van rekening in Finland.
    We wensen je succes met je studie en een fijne vakantie in Lapland. We zijn benieuwd naar de foto's.
    Groetjes van
    Ome Peter en Tante Wilma.

• 25 Februari 2012 - 14:53

Papa:

Ik heb er van genoten!
    Het was fijn om te zien dat je daar prima op je plek zit.

Groeten papa

• 26 Februari 2012 - 12:10

Lonne En Nina:

Wat een geweldige ervaringen doe je op Daan!
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad met Henk.
    En dan zo'n fantastische vakantie naar Lapland! Wij kijken nu al uit naar de foto's...
    Veel succes met je opdrachten en alvast veel plezier in Lapland!
    groetjes uit Boekel van Lonne en Nina

• 28 Februari 2012 - 10:18

Yvon Verstijnen:

Zo zie je nog eens wat van Finland;). Heel veel plezier verder in Lapland! Zal zeker mooi zijn. Groetjes

• 28 Februari 2012 - 14:38

Ome Gerry:

Hallo Daan,
    Ik heb e.e.a.gehoord van je vader van zijn verblijf met en bij jou, hij heeft ervan genoten, jammer dat het zo vlug voorbij was zei hij, maar ja hij is er geweest, dat kunnen er veel niet zeggen. Nou nu dan nog (even) naar Rusland en dan heb je heel Europa zowat gehad niet.Kijk goed uit voor die mannen, zijn rare kerels.Toch veel plezier gewenst Daan
    Groetjes Tante Francien en ome Gerry.