Bezoek (1) - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu Bezoek (1) - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Bezoek (1)

Door: daanvanderlinden

Blijf op de hoogte en volg Daan

19 Februari 2012 | Finland, Joensuu

Hallo en welkom terug op mijn site. Zoals ik al had aangegeven in het vorige verslag hebben we de afgelopen dagen bezoek gekregen uit Nederland. Mark, Addy en Lisa (klasgenoten uit Den Bosch) hebben ons drie dagen opgezocht.

Om te beginnen hebben we ze donderdag van het treinstation gehaald en hebben we ze onze nieuwe woon omgeving, Joensuu laten zien. Om de avond vervolgens af te sluiten met een potje kaarten en een pilsje. Vrijdag moesten we namelijk al redelijk vroeg op, er stond namelijk een bezoek aan national park Koli op het programma. Een taxi busje haalde ons in de ochtend op en bracht ons richting het bezoekerscentrum van het park. Een ongeveer 1,5 uur durende rit. Hier hebben we vervolgens sneeuwschoenen gehuurd (van die grote tennisrackets voor onder je schoenen) om vervolgens een flinke wandeling te maken door zo'n 60/80 cm sneeuw. met deze schoenen kon je door hoge sneeuw lopen stijl bergop lopen en als je het goed deed naar beneden glijden/skiën. Dit leverde een aantal hilarische momenten op maar ook vele schitterende uitzichten (zie foto's). na een lange en vermoeiende dag bracht de taxi ons weer naar onze appartemeneten en ook deze avond werd afgesloten met een aantal potjes kaarten.

Op zaterdag stond er dan een echte Finse traditie op het programma, namelijk de sauna. We namen de bus richting de polar bear club, aan de andere kant van de stad. Natuurlijk hoort na een poosje sauna ook een afkoeling en hoe kun je dat nou beter doen dan door in een wak in het ijs te springen? Dit kan dus bij de polar bear club. In de sauna was het ongeveer 90 graden (veels te warm voor mij) en je bent dus blij dat je er uit kunt. Het is dan een klein stukje lopen naar het water en dan krijg je net teveel tijd om na te denken (wat bek ik in godsnaam aan het doen?). Maar uiteindelijk zijn we allemaal in het water beland en is het een ervaring om nooit te vergeten.

Ztardag middag was het alweer tijd om ons bezoek uit te zwaaien want zondag vliegen ze al vroeg weer terug naar Nederland. Het is echter nog niet gedaan met het bezoek want het vliegtuig waar zij mee terug gaan daar komt ons pap mee aan in Lappeenranta en ik ga hem over een paar uur ophalen op het station. Ook dit zullen weer een paar gezellige dagen worden verwacht ik.

Bedankt voor het lezen van mijn update en tot de volgende keer. Iedereen in Nederland veel plezier met de carnaval.

Groeten Daan.

• 19 Februari 2012 - 10:08

Ome Jan:

Hallo Daan,

Het gaat goed daar in Finland zie ik. Telkens bezoek niet te veek studeren en veel zien. Heel fijn om zo school te doen.
    Pap is onderweg en als jij gaat halen op het station heef t hij er al een halve dag opzitten. Maar dat heeft hij er graag voor over om een paar dagen bij zijn zoon te zijn. Veel plezier samen en doe flink wat leuke dingen.
    Tot het volgende bericht,
    Gr. ome Jan en Tante Sylvia

• 19 Februari 2012 - 16:47

John En Joke:

Wij wensen je veel plezier samen met je vader groetjes doeiiiiiii

• 21 Februari 2012 - 10:11

Jonno, Lonne En Nina:

geweldig om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben met jullie klasgenoten!
    En tradities van een land zijn er om aan mee te doen, toch. Geweldig dapper, brrr!!!
    Veel plezier, samen met jullie pap!!
    groetjes uit een zonovergoten Boekel van Jonno, Lonne en Nina

• 21 Februari 2012 - 10:27

Dineke:

Nou jij hebt lef zeg.
    Ik zie liever de foto`s dan dat ik op de foto sta.
    Brrr koud lijkt me, maar wel een bijzondere ervaring.
    Jullie veel plezier, en doe je vader vooral de groeten.
    Misschien kun je hem ook verrassen met een sauna bezoekje?(ha-ha)
    Groetejs......

• 24 Februari 2012 - 19:09

Ome Gerry:

Hallo Daan,
    Het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. Je hebt zoals ik lees het nodige bezoek gehad en dat is goed bevallen heb
    ik gemerkt. Plezier hoort er ook bij nietwaar.Ook nu weer prachtige foto s,
    lekker koud water he. Maar zo hoort het wel en is ook nog knetter gezond.
    De groetjes van ons allemaal.
    Maar nu aan het leren he.