Lessen, ijshocky en basketbal - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu Lessen, ijshocky en basketbal - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu

Lessen, ijshocky en basketbal

Door: daanvanderlinden

Blijf op de hoogte en volg Daan

09 Februari 2012 | Finland, Joensuu

Ik zit inmiddels al weer een hele tijd in Joensuu en het begint langzamerhand toch wel te wennen.

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf zijn afgelopen maandag de 'echte' lessen begonnen. De afgelopen drie dagen hebben we lessen gekregen van twee gast docenten uit hongarije, die ons van alles hebben verteld over plattelandstourisme in de V4 landen (Hongarije, Slowakije, Polen en Tsjechië)en het een en ander over schone energie bronnen. Grotendeels was het heel interessant.

Afgelopen dinsdag waren we met alle internationale studenten, van de twee universiteiten in Joensuu, uitgenodigd om naar het lokale basketbal team te kijken dat aan kop gaat in de Finse competitie. Het basketbal was niet echt mijn ding maar het was gelukkig nog wel gezellig (met name na afloop in de pub). gister ben ik dan ook meteen maar naar DE finse sport wezen kijken, ijshocky. Ondanks een 6-3 nederlaag van de Joensuu Jokipojat, was dit een veel leukere sport en ik heb me dan ook prima vermaakt.

Aanstaande zaterdag staat er alweer een sportevenement op het programma. Een kilometer of 15 verderop wordt namelijk het WK biathlon gehouden en dat moeten we natuurlijk even zien.

Iedereen wederom bedankt voor de interesse en de fijne berichten. Tot de volgende keer en veel plezier met de elfstedentocht (misschien)

Daan

  • 09 Februari 2012 - 08:52

    Wilma En Peter:

    Hallo Daan,
    Geen Elfstedentocht dus. Gisteren is er besloten om hem niet door te laten gaan. Jammer, maar begrijpelijk.
    Leuk voor jou dat je zoveel sport kunt zien. De WK biathlon is erg interessant, wij kijken vaak op t.v. naar biathlon wedstrijden. Misschien wordt dit ook wel uitgezonden en kunnen we je nog op tv zien.
    Verder veel succes met je studie en geniet van je tijd in Joensuu.
    Tante Wilma en Ome Peter.

  • 09 Februari 2012 - 16:05

    Lonne En Nina:

    heej Daan,
    volgens de gradenmeter is het bij jou nog steeds heel koud, -25/-16. Boven jouw eigen verslag staat -8, dus valt het vandaag een beetje mee, toch?
    Wat leuk, al die sporten! Ook die in de pub, denk ik? We zullen in het weekend eens naar eurosport kijken, dan vangen we misschien een glimp van je op!
    Alvast veel plezier,
    groetjes uit Boekel van lonne en nina

  • 09 Februari 2012 - 21:27

    Willeke:

    Dus van het weekend zitten wij bij Snow Patrol en jij bij het WK Biathlon?! Lijkt me ook wel heel gaaf om mee te maken.
    Stiekem ben ik blij dat de elfstedentocht niet door gaat, anders hadden we niet eens kunnen kijken ;).

    Geniet er van broertje!

    Kus

  • 09 Februari 2012 - 22:55

    Corrie:

    Hallo Daan,
    Fijn dat het goed met je gaat, en dat
    er buiten je studie, genoeg ontspanning is.
    Veel plezier, en geniet samen met de andere studiegenoten.

    Groetjes Corrie

  • 13 Februari 2012 - 21:37

    Dineke:

    Hoi Daan,

    Ik heb je even niet kunnen volgen omdat er andere dingen waren(rapportages ed) maar lees nu je stukjes.
    Je hebt het goed naar je zin en bent alweer snel gewend. Momenteel is het hier aan het dooien en werden wij vanmorgen wakker met regen en ijzel.
    Toch wel weer even wennen dat het schaatsweer achter de rug is.
    Op naar het betere weer, want dit verveelt ook snel.
    Jij daar heel veel sport plezier en studeerse op school.(of kom je daar niet meer aan toe met al die leuke dingen die jullie daar doen)
    Volgende week komt je vader geloof ik op bezoek en ik wens jullie fijne dagen toe.
    Als hij weer thuis is heb ik een afspraak staan en kunnen we weer heerlijk bijkletsenn over wat jullie allemaal hebben gedaan.
    Daan groetjes en tot horens....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 38623

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Stage op de Galapagos Eilanden

29 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Studeren in Joensuu

17 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Backpacken Schotland

28 Juni 2015 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: