WK Biathlon en meer - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu WK Biathlon en meer - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Daan Linden - WaarBenJij.nu

WK Biathlon en meer

Door: daanvanderlinden

Blijf op de hoogte en volg Daan

14 Februari 2012 | Finland, Joensuu

He allemaal en welkom terug.

Ten eerste wederom bedankt voor alle positieve reacties. Erg fijn.

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf ben ik afgelopen zaterdag met de andere Daan naar het WK Biathlon te gaan. Al snel nadat we aankwamen in Kunthiopali, zo'n 15 km van Joensuu, bleek dat het niet om het WK ging maar om een soort wereldbeker. Maar goed dat maakte ons natuurlijk weinig uit. Eenmaal op het terein aangekomen bleek dat de Russen in grote getalen de grens gepasseerd waren en de Russische deelnemers werden dan ook nog harder toegejuicht dan de Finse. De sfeer was echt heel erg leuk en ik denk dat als hij te vergelijken valt, je dit het best kunt doen met het schaatsen in Heerenveen. Iedereen is vrolijk en iedereen heeft respect voor alle deelnemers. We hebben ons dan ook prima vermaakt op deze dag.

Op school gaat alles ook weer gewoon verder, al is ons inmiddels wel duidelijk dat het niveau van de modulen toch echt niet te vergelijken is met wat we in Den Bosch gewend zijn. Dit heeft natuurlijk zijn voordelen maar het is ook wel jammer. We zijn hier immers ook om iets te leren.

Er heerst ook een griepje op school (of binnen onze klas in ieder geval) waar ik de afgelopen dagen ook even last van heb gehad waardoor ik de lessen van maandag heb moeten overslaan. Gelukkig is het inmiddels weer een stuk verbeterd en ik hoop dat ik er nu ook vanaf ben.

Deze week verschijnt het eerste bezoek vanuit Nederland. Morgen komen drei vrienden uit Den Bosch tot zondag. Vevolgens komt ons pap zondag aan en hij gaat woensdag weer naar huis.

Bedankt voor het lezen en tot snel

Daan

• 14 Februari 2012 - 20:35

Wilma EnPeter:

Hoi Daan,
    Wat leuk dat Henk bij je op bezoek komt. We hopen dat jullie allebei genieten van de dagen samen.
    Kennen ze in Finland ook Carnaval? Zal wel niet hè?
    Wij hebben zaterdag ook naar het biathlon gekeken maar jou niet kunnen ontdekken. De camera's waren meer op de langlaufers gericht dan op de toeschouwers.
    Heel veel plezier met het bezoek van je vrienden en je vader en van harte beterschap.
    Tante Wilma en ome Peter.

• 14 Februari 2012 - 22:19

John Enjoke:

neem maar een borreltje tegen de verkoudheid dan knap je zo weer op. groetjes

• 15 Februari 2012 - 07:25

Papa:

Op de foto's ziet het er erg leuk uit. Ik verheug me op het komende weekend!

tot zondag en groeten,

papa

• 15 Februari 2012 - 17:48

Ome Gerry:

Hallo Daan,
    hier even een bedankje voor je mooie foto s van de sportevenementen. Het is fijn om te horen dat het goed gaat met alles. Niet alles is hetzelfde als hier, maar daar leer je ook weer van. Als je drie vrienden uit Den Bosch komen, met allie vadder daar nog achteraan, dan denk ik dat je de karnaval niet zal missen. Geniet er samen maar goed van, en het beste voor de volgende tijd.
    Groeten van Tante Francien en van meen

• 15 Februari 2012 - 18:08

Lonne En Nina:

heej Daan, we hebben zojuist je nieuwe verslag gelezen en hebben nu een klein meningsverschil. Ik denk dat je bedoelt dat je het nu gemakkelijker hebt op school dan in Den Bosch. Lonne denkt dat je het nu juist moeilijker vindt.
    De foto's zien er weer kei gezellig uit!
    Wat leuk dat eerst jullie vrienden op bezoek komen en daarna Henk. Hebben ze in Joensuu komende week ook vakantie?
    Veel plezier met al je bezoek!!
    groetjes uit een weer enigszins opgewarmd Boekel van Lonne en Nina

• 16 Februari 2012 - 18:56

Tante Nellie:

,DAAN WAT FIJN DAT JE HET ZO GOED,
    NAAR JE ZIN HEBT.
    EN DAT JULLIE PAP ER EEN PAAR DAGEN IS.
    VEEL PLEZIER SAMEN.
    GROETJES TANTE NELLIE
    OME FRANS.

• 16 Februari 2012 - 18:56

Tante Nellie:

,DAAN WAT FIJN DAT JE HET ZO GOED,
    NAAR JE ZIN HEBT.
    EN DAT JULLIE PAP ER EEN PAAR DAGEN IS.
    VEEL PLEZIER SAMEN.
    GROETJES TANTE NELLIE